رفتار صحیح اجتماعی جامعه ما مستلزم برنامه های آموزشی در دوران کودکی است


rostamiآينده رفتار صحيح اجتماعي جامعه ما مستلزم  برنامه هاي آموزشي در دوران كودكي و ابتدايي است، زيرا اگر اين آموزش ها را به افرادي كه فرداي جامعه را می سازند، منتقل نكنيم نمي توانيم فرداي روشني را از حيث احترام به قانون انتظار داشته باشيم.
رستمی در اولین سمینار آموزشی فرهنگ ترافیک مدیران و مربیان مهدهای کودک با تأکید بر آموزش موثر در مهدهای کودک، گفت: نكته اساسي و مهمي كه در نظام جمهوري اسلامي وجود دارد توجه به آموزش و تعليم است که این مهم آينده جامعه ما را تضمين مي كند.
جوادی مدیرکل دفتر کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور نیز یکی از مشکلات جامعه را تأخر فرهنگی دانست و گفت: با ارتقاي آموزش مي توان مشكلات فرهنگی موجود را از پيش روي برداشت.
وی با اشاره به تجربه موفق کشور کوبا گفت: در کشور کوبا که 50 سال در تحریم آمریکا قرار دارد با اتخاذ شیوه های آموزشی برای کودکان، آمار تصادفات و تلفات بسیار پایین است.
جوادی ارتقای فرهنگی در جامعه را منوط به ارتباط های بین بخشی سازمان ها دانست و افزود: آموزش و ارتباط مستمر با همكاري سازمان هاي مرتباط کلید گشایش مشکلات فرهنگی از جمله مشکل ترافیک است. وی به تشکیل کمیته بین بخشی اشاره کرد و گفت: كميته اي با همكاري سازمان هاي بين بخشي براي كاهش تصادفات و ارتقاي فرهنگ ترافيك در حال فعاليت است و اراده این کمیته بر این است تا آمار مرگ و مير کودکان در تصادفات كاهش بيابد.
سرهنگ هاشمی، فرمانده پلیس راهور تهران بزرگ دیگر سخنران این سمینار جایگاه آموزش و به خصوص آغاز آن از مهدهای کودک را بسیار موثر دانست و گفت: سنگ بنای مهارت ها و آموزش هاي ترافيك را باید از مهدهای کودک گذاشت. وی افزود: مربي هاي مهدهاي كودك مي توانند شخصيت ترافيكي بچه ها را شكل دهند و خطراتي كه در کمین کودکان است را كاهش دهند. سرهنگ هاشمی با تأکید بر آموزش صحیح فرهنگ ترافیک گفت: با آموزش صحيح فرزندانمان را به آگاهي و مهارت در زمينه ترافيك برسانيم و اگر حتي از این آموزش ها يك آسيب ديده هم کمتر شود، كار بزرگي انجام شده است.