تمامی مراکز دولتی بهزیستی استان تهران تا سال آینده واگذار می شود


به منظور تحقق اهداف اصل 44 قانون اساسی تمامی مراکز دولتی بهزیستی استان تهران تا سال آینده واگذار می شود. ظاهر رستمی گفت: عمر مراکز دولتی به پایان رسیده و بهزیستی به منظور خدمت رسانی بهتر، مراکز را به بخش خصوصی واگذار می کند. مدیرکل بهزیستی استان تهران در جمع کارکنان اداره بهزیستی شهرستان شهریار با بیان اینکه همفکری مجموعه بهزیستی ضروری است افزود: مدیران و همکاران باید مسئولیت پذیر بوده و همواره مدنظر داشته باشند که مجموعه بهزیستی به افرادی خدمت می کند که دچار آسیب های اجتماعی هستند. وی گفت: شعار ما در بهزیستی این است که ابتدا باید به جامعه هدف خدمت رسانی کنیم و نیازهای آنها را برطرف کنیم زیرا که سربلندی مجموعه بهزیستی در گرو عزت و کرامت خانواده های تحت پوشش است. مدیرکل بهزیستی استان تهران در بخش دیگری از سخنانش به انجام اصلاحات در سازمان اشاره کرد و اظهار داشت: اصلاح بستر خدمت رسانی به مددجویان، مهمترین فعالیت ماست همچنین، منظم نمودن پراخت مستمری، افزایش اختیارات شهرستان ها و حضور مدیران ارشد در بین خانواده های مددجویان از وظایفی است که باید نهادیه شود. وی افزود: باید در مجموعه، مدیریت درون سازمانی ایجاد کرد تا غلبه بر مشکلات آسان گردد. رستمی ضمن اظهار نارضایتی از وضعیت رفاهی کارکنان گفت: خدمات رفاهی به کارکنان در حال افزایش است و در این زمینه افزایش بودجه استانی را در دستور کار قرار داده ایم.
مدیرکل بهزیستی استان تهران در ادامه با عرفان منش فرماندار شهرستان شهریار دیدرا و مقرر شد که اختصاص50 میلیون تومان جهت خرید تجهیزات کمک توانبخشی در شورای برنامه ریزی شهرستان مورد بررسی قرار گیرد. فرماندار شهرستان شهریار نيز ضمن تشکر از زحمات مسئولین بهزیستی استان تهران، جهت رفع مشکلات بهزیستی شهرستان شهریار اظهار آمادگی کرد.
بازدید از مراکز بهزیستی شهرستان شهریار
مدير كل بهزيستي استان تهران و همراهان از فعالیت های گروه همیار اوان الموت، مرکز شفیع آباد،یک کارگاه مجسمه سازی ومركز شبه خانواده نجاتي بازدید کردند. گروه همیاران اوان الموت با هزینه 30 میلیون تومان درخصوص تولید فراورده های لبنی شروع به کار کرده است، مرکز شفیع آباد نیز از ساختمان های اداره بهزیستی شهرستان شهریار بوده که با اعتبار 90 میلیون تومان آماده بهره برداری در قالب كارگاه های تولیدی است. علاوه بر این در حاشیه بازديد ازکارگاه مجسمه سازی ایمان نژاد که از بزرگترین تولید کنندگان مجسمه و تندیس های ایران باستان است، موافقت های اولیه برای اشتغال مدجویان بهزیستی شهرستان شهریار به عمل آمد.مرکز شبه خانواده نجاتی با28 فرزند از جمله مراكز فعال بهزيستي شهرستان شهريار است كه مشكلات فرزندان آن در اين بازديد بررسي شد.
ظاهر رستمي به مناسبت ايام دهه فجر در منزل يكي از همكاران آزاده وايثار گر بهزيستي شهريار نيز حضور يافت واز زحمات وي تقديربه عمل آمد. شایان ذکر است که در حاشیه این بازدیدها فراهانی از خیرین شهرستان شهریار یک دستگاه آپارتمان 6 واحدی را به بهزیستی اهدا کرد.
مدیرکل بهزیستی استان تهران در پایان بازدید یک روزه از شهریار، پرونده 21 مددجوی سازمان را با حضور مددکاران و معاونان بررسی و دستورات لازم را جهت رفع مشکلات صادر کرد. و در مجموع مبلغ 8 میلیون تومان کمک موردی در زمینه های مختلف به افراد تحت پوشش پرداخت شد.