آموزش و اشتغال یکی از اولویت‌های بهزیستی استان تهران است


stand-tajlilمديركل سازمان بهزيستي استان تهران در آيين تجليل از 200 زن سرپرست خانوار اين استان با بيان اينكه آموزش و اشتغال مددجويان تحت پوشش، يكي از اولويت‌هاي كاري سازمان بهزيستي است گفت: نوع نگاه معلولان و مددجويان عوض شده است و تمامي تلاش‌ها بايد در جهت توانمند‌سازي آنها باشد.
ظاهر رستمي با تأكيد بر برگزاري كارگاه‌هاي تخصصي و گروهي افزود: در صورتي كه آموزش‌هاي مددجويان متناسب با وضعيت جامعه باشد، اشتغال مداوم و كارآمد آنها را به دنبال خواهد داشت. وي ارائه راهنمايي و مشاوره لازم را براي زنان سرپرست خانواده و مددجويان توانمند شده ضروري دانست و گفت: مددكاران بايد راهنمايي لازم را به صورت مستمر ارائه دهند تا مددجويان در جهت رسيدن به اشتغال حمايت شوند. مديركل بهزيستي استان تهران با اشاره به اينكه در سال جاري از محل سرمايه‌هاي داخلي 400 تا 500 مددجو به اشتغال رسيده‌اند اظهار داشت: فرآيند آموزش و اشتغال بايد به صورت مداوم صورت گيرد و در اين زمينه نمي توان در انتظار جذب اعتبارات خارج از سازمان بود.
در ادامه اين مراسم، معاون مديركل دفتر زنان و امور خانواده سازمان بهزيستي كشور با اشاره به تغيير رويكرد سازمان بهزيستي در زمينه حمايت از مددجويان گفت: در گذشته رويكرد حمايتي ضرف در قالب پرداخت مستمري مدنظر بوده است اما رويكرد امروزي سازمان توانمندسازي مددجويان است. ريحان صفت افزود: توانمندسازي، ارتقاي توانايي‌هاي زنان سرپرست خانوار را به دنبال دارد تا از منابع جامعه بهره بيشتري كسب كنند. وي در بخش ديگري از سخنانش به فعاليت دفتر امور زنان و خانواده بهزيستي كشور پرداخت و گفت: طرح ايجاد گروه‌هاي هميار زنان سرپرست خانوار، به زنان روستايي و عشايري و توسعه كلينيك‌هاي مددكاري اجتماعي از جمله اقدامات اين دفتر در جهت توانمندسازي زنان سرپرست خانوار بوده است. وي ادامه داد: 700 گروه هميار زنان سرپرست خانوار در كشور فعال است كه 8 هزار زن سرپرست خانوار در اين گروه‌ها عضو هستند.
براتلو معاون سياسي اجتماعي استانداري تهران نيز در ادامه اين مراسم با تقدير از فعاليت‌هاي زنان سرپرست خانوار گفت: حمايت‌هاي سازمان بهزيستي در جهت توانمندسازي زنان سرپرست خانوار بايد ادامه پيدا كند تا از توانايي‌هاي اين افراد استفاده بهتري صورت گيرد. وي افزود: مددجويان توانمند شده به شدت نيازمند سازمان بهزيستي هستند تا اين رويكرد سازمان بهزيستي در جهت توانمندسازي مددجويان ادامه و تحقق پيدا كند.