برگزاری جلسه هماهنگی مراکز کاهش آسیب استان تهران


ghadirzadehسومين جلسه هماهنگي مراكز كاهش آسيب استان تهران با هدف ساماندهي مراكز كاهش آسيب و بررسي مسائل و مشكلات اين گونه مراكز برگزار شد.

 معاون امور فرهنگي و پيشگيري سازمان بهزيستي استان تهران گفت: به منظور بحث و تبادل نظر و همچنين اتخاذ تدابير و راهكارهاي مؤثر در هماهنگي و بهبود سطح خدمات كاهش آسيب ويژه معتادان تزريقي اين جلسات بصورت دوره‌اي هر ماه يك بار و با حضور كارشناسان ذيربط از دانشگاه ‌هاي علوم پزشكي ايران، تهران، شهيد بهشتي و نيز نماينده اداره كل پيشگيري از آسيبهاي اجتماعي شهرداري برگزار مي شود.



دكتر قدير زاده همچنين اضافه كرد: در جلسه اخير علاوه بر طرح مباحث مرتبط با مراكز كاهش آسيب مقرر شد به منظور ارتقاء سطح دانش علمي و عملي كارشناسان، مسئولين فني و دست اندركاران اين مراكز يك دوره كارگاه آموزشي خدمات مراكز كاهش آسيب در خرداد ماه آينده به ميزباني بهزيستي استان تهران برگزار شود.

شايان ذكر است مراكز گذري كاهش آسيب مكاني است كه به منظور كاهش عوارض بهداشتي اجتماعي، اقتصادي مصرف مواد و رفتارهاي پرخطر راه‌اندازي شده و با آموزش و آگاهسازي معتادان پرخطر سعي در به حداقل رساندن آسيبهاي ناشي از اعتياد در جامعه دارد.