صندوق درمان و بیمه مکمل از مهمترین اقدامات بهزیستی استان تهران


مدير كل سازمان بهزيستي استان تهران گفت: تشكيل صندوق درمان و صدور بيمه مكمل براي معلولان از شاخص‌ترين فعاليتهاي توانبخشي سازمان بهزيستي استان تهران در طول 4 سال گذشته اين سازمان بوده است.

ظاهر رستمي در مراسم تقدير از معلولان موفق شهرستان اسلامشهر با اعلام اين خبر گفت: يكي از مفيدترين اقدامات سازمان در طول سالهاي 84 تا 87 تشكيل صندوق درمان و اختصاص سه ميليارد و 500 ميليون ريال به معلولان تحت پوشش سازمان بهزيستي استان تهران بود.

اين مسئول سازمان بهزيستي استان تهران در خصوص صدور بيمه مكمل اظهار داشت: تا پايان سال 86 تنها بيمه معلولان و مددجويان سازمان در قالب بيمه خدمات درماني بود كه در سال 87  -86 با انعقاد قرار داد با يكي از شركت‌هاي بيمه گزار، بيش از 52 هزار معلول تحت پوش بيمه مكمل قرار گرفتند.

رستمي در خصوص پرداخت يارانه به توانخواهان مراكز غيردولتي گفت: تا سال 83، يارانه 5 هزار و 300 نفر به مراكز پرداخت مي‌شد.  اما با توسعه و واگذاري مراكز و تأسيس مراكز خصوصي در قالب ماده 26 در حال حاضر بارشد 103 درصدي، يارانه 11 هزار نفر به مراكز غيردولتي پرداخت مي‌شود.

مدير كل بهزيستي استان تهران با اشاره به رشد 24 درصدي در ظرفيت مراكز غيردولتي تصريح كرد: ظرفيت مراكز غيردولتي از 10 هزار و 600 نفر در سال 83 به 13 هزار و 200 نفر تا پايان سال 87 رسيده است. رستمي با يادآوري تلاشهاي صورت گرفته در زمينه توانبخشي مبتني بر جامعه (CBR) معاونت توانبخشي استان در طول 4 سال گذشته گفت: تا سال 83، معلولان شناسايي شده در قالب توانبخشي مبتني بر جامعه يكهزار و 700 نفر بودند كه بار شد 210 درصدي اين طرح، تا پايان سال 87، بيش از 5 هزار و 400 معلول در روستاهاي استان تهران شناسايي و تحت پوشش اين طرح قرار گرفتند.

مدير كل بهزيستي استان تهران در خصوص اياب و ذهاب معلولان گفت: تا سال 84 هيچ گونه خدماتي در قالب اياب و ذهاب به معلولان ارائه نمي‌شد. اما از سال 85 و با آغاز ارائه اين خدمت تا پايان سال 87 بيش از 90 هزار و 300 سرويس در قالب اياب و ذهاب از طريق شركتهاي طرف قرارداد به معلولان ارائه شده است.