توسط تحول اداری اعلام شد:الزامات استاندارد ISO 9001_ 2000


ستاد تحول اداري بهزيستي استان تهران الزامات استاندارد "ISO 9001-2000" را به منظور حفظ و نگهداشت سيستم در ستاد مركزي اين سازمان اعلام كرد.

براساس اين گزارش، بازنگري فهرست اصلي مستندات(آئين نامه‌ها، بخشنامه‌ها و فرم‌هاي مورد عمل)، ثبت مستندات جديد و كنترل مدارك براساس روش اجرايي مدون موجود در حوزه‌ها، شناسايي و انجام اقدامات اصلاحي براساس روش اجرايي مدون موجود در حوزه‌ها و بستن فرم‌هاي اقدام اصلاحي از الزامات استاندارد "ISO 9001-2000" است.

بنابراين گزارش، بازنگري جدول پايش و اندازه‌گيري فرآيند‌ها، ثبت معيارهاي خدمات با استفاده از معيارهاي تعيين شده توسط بهزيستي كشور و تهيه گزارش براساس دوره زمانی تعيين شده، بازنگري فهرست سوابق و به روز رساني آن و تعيين تكليف سوابق براساس دستورالعمل امحاء اوراق اداري از ديگر موارد الزامات استاندارد مذكور مي‌باشد.

تهيه برنامه‌ بازديد سالانه از مراكز دولتي و غيردولتي و بازنگري چگونگي انجام برنامه‌ريزي و اجراي فعاليت به صورت مدون و مصوب به منظور ارزيابي عملكرد مراكز، تهيه روش اجرايي يا دستورالعمل در خصوص نظارت عاليه بر امور شهرستان‌ها و تهيه گزارش نظارتي براين اساس، از ديگر موارد ذكر شده در اين گزارش است.

اين گزارش مي‌افزايد: تعريف اهداف كيفيت، بازنگري شرح وظايف تهيه شده و تهيه و تصويب شرح وظايف براي تمامي كاركنان، بررسي خدمات، فعاليت‌ها و تعيين و تشريح خدمات نامنطبق نيز از ديگر الزامات استاندارد ""ISO 9001-2000 مي‌باشد.

بر اساس اين گزارش، مهلت مطابقت با الزامات استاندارد "ISO 9001-2000"  تا تاريخ 17 تيرماه سال جاري اعلام شده ‌است.