کارگروه های پیگیری قانون جامع حمایت از معلولان در کرج تشکیل شد


کارگروه های پیگیری و اجرای قانون جامع حمایت از معلولان در جلسه هماهنگی و اجرایی این قانون در شهرستان کرج تشکیل شد.
مدیر بهزیستی شهرستان کرج  افزود: کارگروه های تشکیل شده در این جلسه شامل کارگروه های - توانبخشی و توانمند سازی، آموزشی، فرهنگی - رفاهی، آمار و اطلاع رسانی و ارتباطات و مطالبات حقوق بین الملل بود.
سید قباد وزیری گفت: در جلسه هماهنگی و اجرایی قانون جامع حمایت از معلولان، ضمن تبیین و تشریح این قانون، تصمیماتی از سوی اعضاء اتخاذ و بهزیستی و سایر اداره ها ملزم به پیگیری این مصوبات شدند.
وی افزود: برگزاری جلسه ها در محل شهرداری ها به صورت دوره ای، پیگیری شهرداری ها در خصوص مناسب سازی اماکن و معابر و احداث و راه اندازی پل های مکانیزه عابر پیاده ویژه معلولان و سالمندان، از مصوبات این جلسه بود.
مدیر بهزیستی شهرستان کرج اظهار داشت: هماهنگی در خصوص استفاده معلولان از بلیط نیم بهاء مترو، هماهنگی با رادیو البرز در خصوص پخش برنامه های آگاه سازی و اطلاع رسانی ویژه معلولان، ارائه خدمات آموزشی با همکاری آموزش و پرورش در مقاطع مختلف تحصیلی، از دیگر مصوبات این جلسه بود.
وزیری، نصب خطوط برجسته و علائم هشدار دهنده و یژه نابینایان در ایستگاه های مترو و تشکیل مجمع خیرین به منظور تامین هزینه های توانمند سازی سالمندان و معلولان را نیز، از مصوبات جلسه هماهنگی و اجرایی قانون جامع حمایت از معلولان ذکر کرد.
وی یادآور شد: این جلسه با حضور نمایندگانی از فرمانداری، شهرداری، بنیاد شهید و امور ایثارگران، آموزش و پرورش، رادیو البرز، مترو کرج و نمایندگان NGO  های معلولان و مسئولان و کارشناسان بهزیستی این شهرستان برگزار شد.