شناسایی یکهزار و ۷۰۰ نقطه در کرج جهت مناسب سازی


در شهرستان کرج یکهزار و ۷۰۰ نقطه جهت مناسب سازی شناسایی شده، که این امر نیازمند همکاری و پیگیری مدیران شهری این شهرستان است.
به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان کرج، سید قباد وزیری رییس بهزیستی این شهرستان در همایش مناسب سازی محیط شهری ویژه معلولان با بیان مطلب، تصریح کرد: ۱۰ در صد از افراد جامعه را معلولان تشکیل می دهند که با توجه به قانون جامع حمایت از حقوق معلولان و مناسب سازی محیط برای این گروه، شرایط باید به گونه ای فراهم شود که امکان حضور تمام افراد جامعه و بهره گیری آنها از امکانات وجود داشته باشد.

فرماندار شهرستان کرج نیز در این همایش ضمن تاکید بر اجرای قانون، گفت: مدیران نباید تنها به قوانین توجه داشته باشند بلکه باید به صورت زنجیره ای در امور مشارکت کنند چرا که هر کس نسبت به مسئولیت و عملکرد خویش در زمان حال باید پاسخگو باشد.
جواد کولیوند، در ادامه از بهزیستی درخواست کرد که گزارش عملکرد اداره ها را در این خصوص به فرمانداری اعلام کند تا آنهایی که همکاری داشته اند، مورد تشویق قرار گیرند و دیگران نیز در مورد عملکرد خود پاسخگو باشند.
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی استان تهران نیز در این همایش ضمن تعریف معلولیت، گفت: باید در جامعه به حقوق تمام شهروندان توجه داشت که معلولان هم بخشی از این جامعه هستند، البته نباید درها را برای ورود معلولان به جامعه بست و آنگاه از توانمندی های آنان سخن گفت.
حسین امیرانی، با تاکید بر مناسب سازی، افزود: با مناسب سازی محیط می توان بستر لازم را برای ورود معلولان به جامعه  فراهم کرد، در غیر این صورت از توانایی های معلول که فردی مولد است، استفاده نشده و همین امر خسران اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را در پی خواهد داشت.
کاظم نظم ده معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور نیز با اشاره به اقدامات و پیگیری های سازمان بهزیستی کشور در خصوص تصویب قانون جامع حمایت از معلولان و اجرای آن، گفت: هر چند این قانون به نام معلولان است اما با توجه به این که جامعه ما در حال حرکت به سمت میانسالی و سالمندی است؛ در آینده مشکلات زیادی در ارتباط با نامناسب بودن محیط به وجود خواهد آمد که این مهم نیازمند تحقیق و مشارکت نهادهای دولتی و خصوصی است.
همایش مناسب سازی محیط شهری ویژه معلولان، با همکاری فرمانداری، شورای شهر، معاونت اجتماعی شهرداری و بنیاد جانبازان و ایثارگران برگزار شد.
لازم به ذکر است که در پایان این همایش از پور مظاهری معاونت اجتماعی شورای شهر، بافقی زاده طراح تاب ویژه معلولان و شهردار منطقه پنج شهرستان کرج که در امر مناسب سازی محیط شهری ویژه معلولان فعالیت داشتند، قدردانی شد.