بیش از ‪ ۵۲‬هزار معلول در استان تهران از خدمات بیمه تکمیلی برخوردارند


مدير كل سازمان بهزيستي استان تهران گفت: ‪ ۵۲‬هزار و ‪ ۳۶۷‬معلول تحت پوشش بهزيستي استان تهران از خدمات بيمه تكميلي برخوردارهستند.

ظاهر رستمي در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار اجتماعي ايرنا افزود: بحث بيمه تكميلي موضوع جديدي است كه از بهمن ماه سال گذشته براي اولين بار در سطح بهزيستي كشور و به تبع آن بهزيستي استان تهران اجرا شده است.
وي اظهار داشت: اجراي بيمه تكميلي در شهرستان‌هاي كوچك استان تهران از جمله اسلامشهر، فيروزكوه، ورامين و دماوند كاملا موفقيت آميز و مورد رضايت معلولين بوده است.
وي با بيان اينكه اجراي اين طرح در سطح شهرستان‌هاي بزرگ استان از جمله تهران، شميرانات، كرج و ري چندان موفقيت آميز نبوده، گفت: بزودي مشكلات اجرايي اين طرح در شهرستان‌هاي بزرگ استان نيز رفع خواهد شد.مدير كل سازمان بهزيستي استان تهران، با بيان اينكه ما نمي‌توانيم در خصوص بيمه تكميلي خارج از چارچوب قرارداد بسته شده بين بهزيستي و شركت آتيه سازان حافظ اقدام كنيم، افزود: طبق اين قرارداد در صورتي كه فرد معلول به بيمارستان مراجعه و بستري شود، شركت بيمه گر بايد مبلغ هزينه شده را در قالب بيمه تكميلي بپردازد.
رستمي با تاكيد بر اينكه نگراني معلولين از اتمام مهلت اين قرارداد است، تاكيد كرد : اين قرارداد در حال تمديد است و با انجام اقدامات لازم در سال آينده پيشرفت چشمگيري درحوزه بيمه تكميلي معلولين روبرو خواهيم بود.
وي با بيان اينكه در بخش درمان از سال ‪ ۱۳۸۳‬صندوقي به عنوان صندوق درمان براي تامين هزينه‌هاي درماني معلولين با اعتبار ‪ ۱۵۰‬ميليون ريال ايجاد شده است ، افزود: با تلاش‌هاي انجام شده امسال اين اعتبار به ميزان هفت برابر و معادل سه ميليارد و ‪ ۶۸۰‬ميليون ريال افزايش يافته است.
مدير كل سازمان بهزيستي استان تهران گفت: از طريق اين صندوق به معلولين نيازمند تا سقف ‪ ۱۰‬ميليون ريال كمك مالي مي‌شود.
رستمي، با اشاره به اينكه سازمان بهزيستي استان تهران در مجموع به ‪۲۷۵‬ هزار نفر در بخش‌هاي مختلف پيشگيري، اجتماعي و توانبخشي خدمات ارائه مي دهد، اظهار داشت:
اكنون بهزيستي استان تهران در حوزه توانبخشي با در اختيار داشتن حدود ‪۲۰۰‬ مركز به معلولين ذهني، بيماران رواني مزمن و معلولين آموزش پذير يارانه مي پردازد.
وي افزود: همچنين، سازمان بهزيستي استان تهران از طريق بخش خصوصي برخي خدمات توانبخشي از جمله فيزيوتراپي و گفتار درماني را در منزل به معلولين ارائه مي‌دهد.
وي، با اشاره اينكه تاكنون ‪ ۱۵۶‬هزار معلول در سطح استان تهران شناسايي شده اند، گفت: از اين مجموع اكنون ‪ ۳۴‬هزار نفر ازاين افراد ماهانه حداقل ‪ ۳۲۰‬هزار ريال و حداكثر ‪ ۶۲۰‬هزار ريال مستمري دريافت مي‌كنند.
وي افزود: ساير معلولين نيز از خدمات توانبخشي سازمان بهزيستي استان تهران استفاده مي‌كنند.
رستمي، در خصوص حق پرستاري معلولان نيزگفت: مبلغ ‪ ۴۵۰‬هزار ريال به عنوان حق پرستاري هر سه ماه يكباربه معلولين تحت پوشش پرداخت مي‌شود.
وي ابراز اميدواري كرد :با تلاش‌هاي انجام شده در آينده نزديك حق پرستاري مانند مستمري به صورت ماهانه به معلولين نيازمند پرداخت شود.