برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از آنفلوانزای H1N1


دکتر قدیرزادهکارگاه آموزشی آشنایی با راه های پیشگیری از بیماری آنفلوانزای خوکی نوع A، ویژه مدیران و کارشناسان تمامی مراکز کاهش آسیب، مراکز درمان اعتیاد و سازمان های مردم نهاد پشگیری از اعتیاد  روز سه شنبه هفته جاری  در محل سالن آمفی تئاتر سازمان بهزیستی استان تهران برگزار می شود.
معاون امور فرهنگی و پیشگیری سازمان بهزیستی استان تهران افزود: در این کارگاه آموزشی بیش از ۲۰۰ نفر از مدیران و کارشناسان مربوطه حضور خواهند داشت.

دکتر محمدرضا قدیرزاده، با اشاره به مباحث ویژه این کارگاه آموزشی گفت: آشنایی با آنفلوانزای خوکی، راه های انتقال و پیشگیری از آن در بین جامعه هدف و شیوه های درمان بیماری، از مباحث مطرح در این کارگاه آموزشی خواهد بود.
وی افزود: در این گارگاه آموزشی فراگیران با مباحث مربوط به تعریف مورد مشکوک به بیماری، گروه های پرخطر برای ابتلا به این ویروس، اقدامات و موازین پیشگیری از آنفلوانزای جدید “” H1N1، موازین بهداشت فردی و درمان بیمار در منزل و پیام اصلی در ارتباط با ارجاع بیماران به مراکز درمانی نیز، آشنا می شوند.
معاون امور فرهنگی و پیشگیری سازمان بهزیستی استان تهران اظهار داشت: تب، سردرد، سرفه، گلودرد، اسهال و استفراغ، آبریزش یا گرفتگی بینی، بدن درد، لرز و احساس خستگی از علائم شایع ابتلا به بیماری آنفلوانزای خوکی است.
قدیرزاده یادآور شد: خودداری از تماس نزدیک با افراد بیمار،  شستشوی مکرر دست ها با آب و صابون، پاکسازی سطوح مختلف منزل به طور منظم با آب و صابون یا مواد ضدعفونی کننده و در نهایت رعایت بهداشت فردی،  در پیشگیری از ابتلا به  ویروس آنفلوانزای خوکی نقش موثری دارد.