مراکز دولتی مشاوره بهزیستی استان تهران خدمات مشاوره رایگان ارائه می کنند


معاون امور فرهنگی و پیشگیری سازمان بهزیستی استان تهران گفت: در ایام دهه مبارک فجر مراکز دولتی مشاوره 4 شهرستان بزرگ استان تهران، به عموم مراجعین خدمات مشاوره و روانشناختی رایگان عرضه می کنند.
دکتر قدیرزاده افزود: در شهرستان های کرج و شمیرانات در روز 15 بهمن و در تهران و ری این خدمات در روز 21 بهمن  به طور رایگان ارائه می شوند.
ادامه مطلب ...

بهزیستی استان تهران به عنوان یکی از مناطق اجرای (ICF) انتخاب شد


بهزيستي استان تهران به همراه استانهاي گيلان، خراسان و سيستان و بلوچستان به عنوان استان پايلوت كشوري براي اجراي طرح " طبقه‌بندي بين‌المللي تعيين معلوليت ICF " انتخاب شد. حسین امیرانی، معاون امور توانبخشی بهزيستي استان تهران با اعلام اين خبر گفت: با توجه به انتخاب بهزيستي استان تهران به‌عنوان يكي از 4 منطقه پايلوت كشوري براي اجراي طرحICF،  به‌ منظور آشنايي كارشناسان حوزه توانبخشي با جزئيات اجراي اين طرح، يك دوره 3‌روزه كارگاه آموزشي توسط بهزيستي كشور براي كارشناسان ستاد توانبخشی مبتنی بر جامعه CBR كليه استان ها برگزار شد كه وي افزود: طي دوره برگزار شده دكتر مارتينوزي نماينده سازمان جهاني بهداشت (WHO) با ارائه آموزش‌هايي در خصوص "طرح طبقه‌بندي بين المللي عملكرد ناتواني و سلامت ICF" به تبيين و شفاف‌سازي طرح يادشده به منظور تشخيص دقيق معلوليت‌ها و نيازسنجي صحيح براي ارائه خدمات متناسب با نياز توانخواهان تحت پوشش طرح CBR در روستاهاي تحت پوشش در سال 88 انجام مي‌شود.
ادامه مطلب ...

3هزار و 522 نفر در قالب طرح آموزش زندگی خانواده مهارت‌های لازم را کسب کردند


دكتر محمدرضا قدیرزاده معاون پيشگيري و امور فرهنگي بهزيستي استان تهران گفت: از ابتداي سال جاري 3هزار و 522 نفر از جوانان تازه ازدواج كرده استان تهران در قالب طرح آموزش زندگي خانواده، مهارت‌هاي لازم را كسب كردند. دکتر قديرزاده با بيان اينكه طرح آموزش زندگي خانواده در قالب جديد، از سال 85 آغاز شده‌است، افزود: هدف اين طرح ارتقاء سطح بهداشت رواني افراد جامعه و پيشگيري از مشكلات خانوادگي است كه در اين زمينه زوجين مهارت‌هاي لازم را در خصوص گفتگو و حل تعارض، نقش‌هاي جنسيتي و فرزندپروري مي‌آموزند. وي افزود: برگزاري 16كارگاه آموزشي، 9سخنراني و 2 سمينار از جمله فعاليت هاي مرتبط به اين طرح بوده‌است.
ادامه مطلب ...

بازدید مدیرکل بهزیستی استان تهران از مراکز تحت‌پوشش بهزیستی ورامین


ظاهر رستمي مديركل بهزيستي استان تهران به همراه رحيمي معاون مشاركتهاي مردمي، و هيودي سرپرست بهزيستي ورامين از سه مركز تحت پوشش بهزيستي به صورت سرزده بازديد كرد.
به گزارش روابط عمومي بهزيستي ورامين در اين بازديد مدير كل بهزيستي استان تهران و همراهان از مركز دولتي شبانه‌روزي شهيدفياض و 2مركز خصوصي سالمندان پيشوا و فرزندان ايتام (گلها) بازديد كرد و از نزديك با روند فعاليت اين مراكز را بررسي كرد. قابل ذكر است رستمي همچنين با بازديد از خانواده‌ي يك مددجوي بي‌سرپناه؛ جهت تأمين مسكن نامبرده، دستورات لازم را صادر كرد.
ادامه مطلب ...

اجرای طرح آموزش پیش از ازدواج برای 4هزار و 928 نفر از جوانان استان تهران


دكتر محمدرضا قديرزاده معاون پيشگيري بهزيستي استان تهران گفت: از ابتداي سال جاري 4 هزار و 928 نفر از جوانان استان تهران آموزش‌هاي لازم را با هدف ارتقاء سطح توانمند‌ي‌هاي فردي در انتخاب همسر و تشكيل خانواده موفق كسب كردند. دکتر قدير زاده با بيان اينكه طرح آموزش پيش از ازدواج از سال 84 آغاز شده‌است، افزود: دانش‌آموزان سالهاي آخر متوسطه و دانشجويان 10 دانشگاه تهران با برگزاري 118 كارگاه آموزشي اطلاعات لازم را در خصوص ازدواج فراگرفتند.
ادامه مطلب ...

دوره "توانبخشی بعد از کاشت حلزون " برای کارشناسان شنوایی‌شناسی برگزار شد


حسين خليل زاده مسئول آموزش بهزيستي استان تهران گفت: دوره " توانبخشي بعد از كاشت حلزون " براي كارشناسان شنوايي شناسي در اول و دوم بهمن‌ماه جاري برگزار شد. خليل‌زاده با اعلام اين خبر افزود: با شروع فصل زمستان، منطقه 6 كشوري كه استان تهران نيز در اين منطقه قرار دارد، برنامه‌هاي آموزشي خود را به اجرا درآورد كه در اين ارتباط  "دوره توانبخشي بعد از كاشت حلزون " براي كارشناسان شنوايي شناسي بهزيستي استان تهران در بهمن‌ماه جاري برگزار شد. خليل‌زاده گفت: محتواي دوره‌هاي يادشده در هر استان متناسب با نياز آن استان مشخص و تعريف شده بود.
ادامه مطلب ...

همزمان با دهه فجر 24 طرح و پروژه عمرانی بهزیستی استان تهران به بهره برداری می رسد


مسئول روابط عمومی سازمان بهزیستی استان تهران گفت: در دهه فجر امسال 24 پروژه و طرح عمرانی و خدماتی در حوزه های مختلف پیشگیری، توانبخشی و امور اجتماعی به بهره برداری می رسد.
محمود حق وردی افزود: از مهمترین پروژه های بهزیستی استان تهران، "مجتمع بهزیستی شهید ارشاد کرج" و "مجتمع بهزیستی شهرستان کهریزک ری" هستند که در قالب مراکز دولتی و با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد ریال به بهره برداری می رسند.
مسئول روابط عمومی بهزیستی استان تهران با اعلام خبر افتتاح 2 روستامهد در شهریار و شهرقدس گفت: در حوزه امور اجتماعی 2 مرکز شبه خانواده پسران نیز آغاز به کار می کنند.
وی از گشایش 4 مرکز ترک اعتیاد در حوزه پیشگیری خبر داد و گفت: مرکز "سرپناه شبانه" و "مرکز اقامتی میان مدت" جمعیت تولد دوباره در زمینه درمان اعتیاد و "2 پایگاه سلامت روان" در زمینه آسیب های اجتماعی خدمات خود را آغاز می کنند.
مسئول روابط عمومی سازمان بهزیستی استان تهران با مثبت ارزیابی کردن فعالیت مراکز غیردولتی اظهار داشت: در حوزه توانبخشی نیز 10 مرکز در زمینه های "توانبخشی بیماران روانی مزمن"، "توانبخشی و آموزش معلولین ذهنی زیر 14 سال"، "کارگاه های حمایت شده تولیدی"، "توانبخشی و نگهداری روزانه سالمندان" و "توانبخشی و آموزش معلولین ضایعه نخاعی" به بهره برداری می رسند.
ادامه مطلب ...

بیش از ‪ ۵۲‬هزار معلول در استان تهران از خدمات بیمه تکمیلی برخوردارند


مدير كل سازمان بهزيستي استان تهران گفت: ‪ ۵۲‬هزار و ‪ ۳۶۷‬معلول تحت پوشش بهزيستي استان تهران از خدمات بيمه تكميلي برخوردارهستند.

ظاهر رستمي در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار اجتماعي ايرنا افزود: بحث بيمه تكميلي موضوع جديدي است كه از بهمن ماه سال گذشته براي اولين بار در سطح بهزيستي كشور و به تبع آن بهزيستي استان تهران اجرا شده است.
وي اظهار داشت: اجراي بيمه تكميلي در شهرستان‌هاي كوچك استان تهران از جمله اسلامشهر، فيروزكوه، ورامين و دماوند كاملا موفقيت آميز و مورد رضايت معلولين بوده است.
وي با بيان اينكه اجراي اين طرح در سطح شهرستان‌هاي بزرگ استان از جمله تهران، شميرانات، كرج و ري چندان موفقيت آميز نبوده، گفت: بزودي مشكلات اجرايي اين طرح در شهرستان‌هاي بزرگ استان نيز رفع خواهد شد.مدير كل سازمان بهزيستي استان تهران، با بيان اينكه ما نمي‌توانيم در خصوص بيمه تكميلي خارج از چارچوب قرارداد بسته شده بين بهزيستي و شركت آتيه سازان حافظ اقدام كنيم، افزود: طبق اين قرارداد در صورتي كه فرد معلول به بيمارستان مراجعه و بستري شود، شركت بيمه گر بايد مبلغ هزينه شده را در قالب بيمه تكميلي بپردازد.
رستمي با تاكيد بر اينكه نگراني معلولين از اتمام مهلت اين قرارداد است، تاكيد كرد : اين قرارداد در حال تمديد است و با انجام اقدامات لازم در سال آينده پيشرفت چشمگيري درحوزه بيمه تكميلي معلولين روبرو خواهيم بود.
وي با بيان اينكه در بخش درمان از سال ‪ ۱۳۸۳‬صندوقي به عنوان صندوق درمان براي تامين هزينه‌هاي درماني معلولين با اعتبار ‪ ۱۵۰‬ميليون ريال ايجاد شده است ، افزود: با تلاش‌هاي انجام شده امسال اين اعتبار به ميزان هفت برابر و معادل سه ميليارد و ‪ ۶۸۰‬ميليون ريال افزايش يافته است.
مدير كل سازمان بهزيستي استان تهران گفت: از طريق اين صندوق به معلولين نيازمند تا سقف ‪ ۱۰‬ميليون ريال كمك مالي مي‌شود.
رستمي، با اشاره به اينكه سازمان بهزيستي استان تهران در مجموع به ‪۲۷۵‬ هزار نفر در بخش‌هاي مختلف پيشگيري، اجتماعي و توانبخشي خدمات ارائه مي دهد، اظهار داشت:
اكنون بهزيستي استان تهران در حوزه توانبخشي با در اختيار داشتن حدود ‪۲۰۰‬ مركز به معلولين ذهني، بيماران رواني مزمن و معلولين آموزش پذير يارانه مي پردازد.
وي افزود: همچنين، سازمان بهزيستي استان تهران از طريق بخش خصوصي برخي خدمات توانبخشي از جمله فيزيوتراپي و گفتار درماني را در منزل به معلولين ارائه مي‌دهد.
وي، با اشاره اينكه تاكنون ‪ ۱۵۶‬هزار معلول در سطح استان تهران شناسايي شده اند، گفت: از اين مجموع اكنون ‪ ۳۴‬هزار نفر ازاين افراد ماهانه حداقل ‪ ۳۲۰‬هزار ريال و حداكثر ‪ ۶۲۰‬هزار ريال مستمري دريافت مي‌كنند.
وي افزود: ساير معلولين نيز از خدمات توانبخشي سازمان بهزيستي استان تهران استفاده مي‌كنند.
رستمي، در خصوص حق پرستاري معلولان نيزگفت: مبلغ ‪ ۴۵۰‬هزار ريال به عنوان حق پرستاري هر سه ماه يكباربه معلولين تحت پوشش پرداخت مي‌شود.
وي ابراز اميدواري كرد :با تلاش‌هاي انجام شده در آينده نزديك حق پرستاري مانند مستمري به صورت ماهانه به معلولين نيازمند پرداخت شود.
ادامه مطلب ...

برگزاری اردوهای علمی تفریحی برای مددجویان بهزیستی استان تهران


دکتر علي اصغر پارسا دبير شوراي فرهنگي سازمان بهزيستي استان تهران از برگزاري اردوهاي علمي ـ تفريحي براي مددجويان استان از اسفندماه سال جاري خبر داد.  وی افزود: طي هماهنگي‌هاي انجام شده با بنياد علوي اين دوره‌هاي چند منظوره در مرحله اول براي فرزندان حوزه شبه خانواده برگزار مي‌شود. دکتر پارسا با بيان اينكه اردوهاي برگزار شده در ساليان گذشته از امكانات و جنبه‌هاي آموزشي كمتري برخوردار بوده‌است اظهار داشت: شوراي فرهنگي سازمان با تعامل بنياد علوي امكانات بيشتري را براي بهره‌برداري از برنامه‌ها فراهم مي‌كند.
گفتنی است جزئيات برگزاري اردوها و نحوه ثبت نام پس از قطعي شدن طرح توسط دفترامور فرهنگی بهزیستی استان منتشر می شود.
ادامه مطلب ...

مدیرکل بهزیستی استان تهران:اطلاع رسانی بهنگام روابط عمومی، به سازمان پویایی می بخشد


اطلاع رسانی به موقع روابط عمومی به سازمان پویایی می بخشد.
ظاهر رستمی مدیرکل سازمان بهزیستی استان تهران در نشست مسئولان روابط عمومی شهرستانهای استان گفت: خلاقیت روابط عمومی در این است که به موقع اطلاع رسانی کند و به سازمان پویایی ببخشد. به گزارش روابط عمومی سازمان بهزیستی استان تهران وی با بیان اینکه اگر اخبار فعالیت های یک سازمان منتشر نمی شود این نشانه ضعف روابط عمومی است،  گفت: در صورتی که روابط عمومی سازمانی ضعف داشته باشد کل مجموعه با مشکل مواجه می شود. رستمی افزود: روابط عمومی باید با ایجاد همدلی و همفکری بین کارکنان و مدیران سازمان موجبات موفقیت بیشتر مجموعه را فراهم كند، تا هر فرد در سازمان درخدمت مجموعه باشد. وی با بیان اینکه روابط عمومی قوی باید در انعکاس اخبار سرعت داشته باشد گفت: اتفاقات و فعالیتهای سازمان تنها به وسیله روابط عمومی منتقل می شود تا مدیریت رسانه ای قابل اعمال باشد، در همین زمینه داشتن ارتباطات درون سازمانی و برون سازمانی برای کارکنان روابط عمومی بسیار ضروری است.
وی افزود: سطح انتظار از روابط عمومی بالا است و مجموعه سازمان باید روابط عمومی را در رسیدن به اهدافش که همان برنامه های جاری و آینده سازمان است حمایت کند.
مدیرکل سازمان بهزیستی استان تهران در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه نیاز به اصلاحات جدی در سازمان به شدت احساس می شود، گفت: تقوای فردی همراه با تقوای سازمانی برای هر کارمندی ضروری است و نداشتن تقوای سازمانی موجبات نارسایی در خدمت رسانی را فراهم می کند.
وی با تأکید بر اهمیت خلاقیت و نوآوری ابراز داشت: سازمان زمانی موفق خواهد بود که خرد جمعی بر آن حاکم باشد و مدیران از مشورت با همکاران ترسی نداشته باشند و از طرفی مانع خلاقیت و نوآوری کارمندان نشوند.
در ادامه این نشست مسائل و مشکلات روابط عمومی و پیشنهادات مسئولان شهرستان ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
ادامه مطلب ...

سومین مجمع عمومی تعاونی مسکن کارکنان سازمان بهزیستی استان تهران برگزار شد


سومین نوبت مجمع عمومی عادی سالانه تعاونی مسکن کارکنان سازمان بهزیستی استان تهران  با حضور 70 نفر از اعضا در محل سالن اجتماعات سازمان برگزار شد. به گزارش روابط عمومی سازمان بهزیستی استان تهران در این مجمع ، هیأت مدیره تعاونی فعالیت های  یک ساله را گزارش كرد و بازرسین تعاونی مسکن کارکنان نیز با رأی اعضا انتخاب شدند.
ادامه مطلب ...

مدیرعامل تعاونی مسکن کارکنان بهزیستی استان تهران :530 واحد مسکونی برای کارکنان بهزیستی استان تهران ساخته می شود


530 واحد مسکونی در قالب 4 پروژه ساختمانی برای کارکنان سازمان بهزیستی استان تهران ساخته می شود. مهندس عین الله اصلانی مدیرعامل تعاونی مسکن کارکنان استان با اعلام اين خبر گفت: 4 پروژه ساختمانی برای اعضا در حال اجرا است که دو پروژه آزاد و دو پروژه از طرح مسکن مهر به صورت دولتی اجرا می شود. وی افزود: 80 واحد مسکونی در قالب آزاد تولید می شود که 48 واحد پروژه اول در شهرک وحدت کرج در حال ساخت است . اصلانی گفت : 450 واحد مسکونی نیز در قالب دو پروژه از طریق طرح مسکن مهر اجرا می شود که 137 واحد آن در شهر جدید هشتگرد و 313 واحد آن هم در شهر جدید پرند ساخته می شود .
مدیر عامل تعاونی مسکن کارکنان سازمان بهزیستی استان تهران مهمترین عامل وقفه پروژه های مسکونی آزاد را مشکلات مالی و تعلل در دریافت وام دانست و گفت : به علت مشکلات مالی زمان دقیق واگذاری را نمی توان اعلام کرد ، علاوه بر این در پروژه های طرح مسکن مهر،  تعاونی،  تنها نقش رابط بین کارکنان و دولت را بر عهده دارد .
شایان ذکر است تعاونی مسکن کارکنان بهزیستی استان تهران در مرداد ماه سال 86 تأسیس و 600 عضو دارد
ادامه مطلب ...

جلسه هم‌اندیشی کارشناسان دفتر امور زنان و خانواده بهزیستی استان تهران برگزار شد


با هدف ايجاد وحدت رويه و مشاركت كارشناسان دفتر امور زنان و شبه‌خانواده در برنامه‌ريزي‌هاي اين حوزه نخستين هم‌انديشي كارشناسان و مددكاران ادارات بهزيستي استان تهران برگزار شد. در اين نشست، اسماعيل داغستاني معاون امور اجتماعي سازمان گفت: فعاليت بهزيستي تخصصي است و مددكاران و كارشناسان بايد از وضعيت مددجويان، اطلاعات كامل و به‌روز داشته باشند. داغستاني افزود: توجه به مسائل و مشكلات مهم مددجويان، ضروري است و نبايد صرفاً به دنبال تأمين مايحتاج اوليه آنها باشيم. وي در خصوص نحوه برخورد كارشناسان بهزيستي با مددجويان به حفظ شخصيت نيازمندان تأكيد كرد و گفت: در اعطاي هدايا و كمك به خانواده‌هاي نيازمندان بايد شأن و منزلت مددجو مورد نظر قرارگيرد. معاون امور اجتماعي بهزيستي استان تهران در بخش ديگري از سخنان خود به ضرورت جذب كمك‌هاي مردمي اشاره كرد و گفت: متأسفانه در خصوص جذب مشاركت‌هاي مردمي تلاش زيادي صورت نمي‌‌گيرد، در حالي كه مي‌توان برنامه‌ريزي‌هاي مناسبي در اين زمينه انجام داد و منابع كمك‌هاي غيردولتي را شناسايي و به سازمان هدايت كرد.
ادامه مطلب ...

به افاغنه ساکن شهرستان ورامین خدمات توانبخشی ارائه می‌شود


به گزارش روابط عمومي اداره بهزيستي شهرستان ورامين خدمات طرح توانبخشي مبتني بر جامعه (CBR) مخصوص افاغنه ساكن شهرستان ورامين ارائه مي‌شود. مشهدي مسئول روابط عمومي بهزيستي ورامين با اعلام اين خبر افزود: خدمات اين طرح با همكاري كميسارياي عالي پناهندگان و ستاد   CBRكشوري و بهزيستي ورامين از آبان ماه سال جاري براي 509 معلول شناسايي شده كه همگي داراي كارت تردد مجاز مي‌باشد ارائه مي‌شود.  بر پايه همين گزارش، خدمات ارائه شده در اين طرح شامل شناسايي و تشكيل پرونده، آموزش در خانواده، ارجاع به متخصصين و خدمات درماني و ارائه وسايل كمك توانبخشي است. گفتني است اين طرح تا پايان سال جاري ادامه دارد و خدمات به معلولين شناسايي شده به منظور توانمندسازي و پيشگيري از شدت معلوليت در اين شهرستان ارائه مي‌شود.
ادامه مطلب ...

دوره آموزشی مهارتهای زندگی برای کارشناسان بهزیستی شهریار برگزار می‌شود


روابط عمومي بهزيستي شهرستان شهريار از برگزاري دوره يك روزه آموزش مهارتهاي زندگي براي كارشناسان بهزيستي شهرستان شهريار خبرداد. زهرا فرجي با اعلام اين خبر افزود: اين دوره يك روزه آموزش مهارتهاي زندگي توسط معاونت پيشگيري شهرستان و با هدف ارتقاء سطح آگاهي و توانمندي كاركنان و كارشناسان بهزيستي شهريار  در سالن هلال احمر شهرستان شهريار برگزار مي‌شود.
ادامه مطلب ...

در بازدید رئیس بهزیستی شهرستان شهریارمشکلات مرکز شبه خانواده نجاتی بررسی شد


كامبيز منصورپور رئيس بهزيستي شهرستان شهريار در ديدار از مركز شبه‌خانواده شهيد نجاتي، به بررسي مشكلات تحصيلي و نيازهاي فرزندان اين مركز پرداخت. منصورپور ضمن پيشنهاد به ارتباط فرزندان مركز با يك روانشناس براي حضور و بازديد مستمر از اين مركز قول مساعد داد.
  شايان ذكر است مجتمع شبه‌خانواده شهيد عبدالحميد نجاتي يكي از مراكز دولتي بهزيستي شهرستان شهريار است كه از فرزندان پسر بالاي 14 سال نگهداري مي‌كند. دانشجويان موفقي در رشته‌هاي حسابداري، گرافيك، معماري و شيمي در بين 29 فرزند اين مركز حضور دارند.
ادامه مطلب ...

طرح غربالگری سرطان پستان برای 2هزار نفر از زنان سرپرست خانوار شهر تهران اجرا شد


عزيزه محمدي كارشناس مسئول امور زنان و خانواده بهزيستي شهرستان تهران گفت: از تيرماه سال جاري 21هزار نفر از زنان سرپرست خانوار شهرستان تهران در قالب طرح غربالگري سرطان پستان مورد معاينه قرار گرفتند. وي افزود: طرح غربالگري سرطان پستان با همكاري وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اجرا مي‌شود و مراحل درمان و اجراي طرح به بهزيستي واگذار شده‌است و معاينه زنان دربيمارستان‌هاي وزارت بهداشت انجام مي‌شوند. به گفته اين كارشناس
 اجراي اين طرح در ساير شهرستان‌هاي استان تهران در دستور كار سازمان بهزيستي استان قرار دارد.
ادامه مطلب ...

کارگاه آموزش مهارتهای زندگی برای کارشناسان مراکز دولتی و غیر دولتی در ورامین برگزار شد


به گزارش روابط عمومي بهزيستي شهرستان ورامين يك دوره آموزش مهارتهاي زندگي  براي كارشناسان مراكز دولتي و غيردولتي برگزار شد. برپايه همين خبر هدف از كارگاه آموزشي يادشده لزوم ارتقاء سطح بهداشت و سلامت رواني اجتماعي و همچنين افزايش اعتماد به‌نفس معلولين مي‌باشد.
گفتني است دوره يادشده با شركت 100 تن از كارشناسان ذيربط در سالن اجتماعات مجتمع شهيد باهنر بهزيستي شهرستان ورامين برگزار شد.
ادامه مطلب ...

برگزاری کارگاه 3 روزه معرفی مواد مخدر در بهزیستی شهرستان ورامین


كارگاه 3 روزه معرفي مواد مخدر براي مديران و كاركنان ادارت شهرستان ورامين با هدف كاهش آسيب‌هاي اعتياد و معرفي انواع مواد مخدر برگزار شد. به گزارش روابط عمومي بهزيستي شهرستان ورامين در اين دوره آموزشي 40 نفر از كاركنان و مديران ادارت شهرستان آموزش‌هاي لازم را كسب كردند.
ادامه مطلب ...

بازارکار پذیرای معلولین حرفه آموخته نیست


سرپرست مجتمع توانبخشي دكتر شريعتي تهران مهمترين مشكل حرفه آموزان اين مركز را پس از ترخيص و فراگيري مهارتهاي لازم، عدم جذب در بازاركار دانست. به گزارش روابط عمومي سازمان بهزيستي استان تهران مينا رجائي ضمن بيان اينكه معلولين اين مراكز در برخي رشته‌ها توانايي بسيار خوبي دارند و معلوليت آنها نبايد مانع اشتغال آنها شود از مسئولين و خيرين خواست تا با ايجاد كارگاه‌هاي اشتغال‌زايي مخصوص معلولين و يا جذب آنها در بازاركار اين مراكز را ياري دهند.
  رجائي هدف اصلي مجتمع توانبخشي دكتر شريعتي را توانمند سازي معلولين براي ورود به بازاركار دانست و افزود: اين مجتمع در سال 1359 تأسيس و تنها مركز حرفه‌آموزي دختران كم‌توان ذهني بالاي 14 سال شهر تهران است و هم‌اكنون 120 كارآموز معلول در كارگاه‌هاي آموزش خياطي، گلدوزي، قالي بافي، قلاب بافي و صنايع‌دستي مشغول به فعاليت هستند. شايان ذكر است اين مجتمع داراي بخش‌هاي فعال ارزشيابي، مددكاري، كاردرماني، گفتاردرماني، هنر درماني و آموزش مهارت‌هاي زندگي مي‌باشد.
ادامه مطلب ...

دکتر فقیه به عضویت شورای عالی اطلاع رسانی وزارت رفاه و تأمین اجتماعی درآمد


طي حكمي از سوي عبدالرضا مصري وزير رفاه و تأمين اجتماعي، دكتر بوالحسن فقيه رئيس سازمان بهزيستي كشور به عنوان عضو شوراي عالي اطلاع رساني وزارت رفاه و تأمين اجتماعي و رئيس شوراي اطلاع رساني سازمان بهزيستي كشور منصوب شد. در اين حكم با اشاره به رويكردهاي نوين دولت عدالتخواه نهم در جهت گسترش و تعميق ارتباطات و ارتقاي سطح اطلاع رساني، لزوم گسترش ارتباطات دو سويه با مخاطبان در جهت استقرار نظام جامع رفاه و تأمين اجتماعي مورد تأكيد قرار گرفته است.
ادامه مطلب ...

برگزاری اردوهای علمی تفریحی برای مددجویان بهزیستی استان تهران


علي اصغر پارسا دبير شوراي فرهنگي سازمان بهزيستي استان تهران از برگزاري اردوهاي علمي ـ تفريحي براي مددجويان استان از اسفندماه سال جاري خبر داد و گفت: طي هماهنگي‌هاي انجام شده با بنياد علوي اين دوره‌هاي چند منظوره در مرحله اول براي فرزندان حوزه شبه خانواده برگزار مي‌شود. پارسا با بيان اينكه اردوهاي برگزار شده در ساليان گذشته از امكانات و جنبه‌هاي آموزشي كمتري برخوردار بوده‌است افزود: شوراي فرهنگي سازمان با تعامل بنياد علوي امكانات بيشتري را براي بهره‌برداري از برنامه‌ها فراهم مي‌كند.
قابل ذكر است جزئيات برگزاري اردوها و نحوه ثبت نام پس از قطعي شدن طرح منتشر مي‌شود.
ادامه مطلب ...

خدمات توانبخشی به افاغنه ساکن شهرستان ورامین ارائه می‌شود


به گزارش روابط عمومي بهزيستي شهرستان ورامين خدمات طرح توانبخشي مبتني بر جامعه (CBR) مخصوص افاغنه ساكن شهرستان ورامين ارائه مي‌شود. مشهدي مسئول روابط عمومي بهزيستي ورامين با اعلام اين خبر افزود: خدمات اين طرح با همكاري كميسارياي عالي پناهندگان و ستاد   CBR كشوري و بهزيستي ورامين از آبان ماه سال جاري آغاز گرديده و تاكنون در اين طرح حدود 509 معلول شناسايي شده‌اند كه همگي داراي كارت تردد مجاز مي‌باشد. بر پايه همين گزارش خدمات ارائه شده در اين طرح شامل شناسايي و تشكيل پرونده، آموزش در خانواده، ارجاع به متخصصين و خدمات درماني و ارائه وسايل كمك توانبخشي است. گفتني است اين طرح تا پايان سال جاري ادامه دارد و خدمات به معلولين شناسايي شده به منظور توانمندسازي و پيشگيري از شدت معلوليت در اين شهرستان ارائه مي‌شود.
ادامه مطلب ...

اولین دوره مسابقات فوتسال جام فجر باشرکت 10 گروه برگزار می‌شود


اولين دوره مسابقات فوتسال جام فجر گراميداشت سي‌امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي با شركت 10 تيم از تاريخ 87/11/5 در سالن ورزشي مجتمع وحدت برگزار مي‌شود. اصغر شيرازيان دبير كميته فوتسال بهزيستي تهران با اعلام اين خبر افزود: امسال 10 تيم در سطح ادارات بهزيستي استان تهران و ستاد مركزي و در قالب 2 گروه 5 تيمي به رقابت خواهند پرداخت. شيرازيان رقابت گروه‌ها را در دوره اول بازيها به صورت دوره اي و در دور دوم بصورت حذفي اعلام كرد. گفتني است اين دوره از مسابقات از تاريخ شنبه 87/11/5 تا چهارشنبه 87/11/16 در سالن ورزشي مركز توانبخشي وحدت برگزار مي شود.
ادامه مطلب ...

سازمان بهزیستی استان تهران از یک هزار و621 نفر در قالب طرح شبه خانواده حمایت می‌کند


سازمان بهزيستي استان تهران يك هزار و 621 نفر را در قالب طرح شبه خانواده  مورد حمایت قرار داده است. داغستاني معاون امور اجتماعي بهزيستي استان تهران ضمن بيان اين مطلب گفت: طرح شبه خانواده به منظور حفظ ارتباطات دروني خانواده‌ها و جلوگيري از انتقال فرزندان به خانه‌هاي كودكان و نوجوانان از سال 79 در حال اجراست. وي افزود: فرزنداني كه به هر دليلي به مراكز سازمان مراجعه مي‌كنند پس از انجام مراحل مددكاري از تسهيلات ماهيانه 50 هزار تومان و پرداخت هزينه‌هايي مانند درمان و تحصيل بهره‌مند مي‌شوند. شايان ذكر است كه سازمان بهزيستي اين طرح را براي خانواده‌هايي كه به دليل مختلف از نگهداري فرزندان خود ناتوان هستند اجرا مي‌كند و با حمايت مادي و معنوي مانع خارج شدن فرزندان از خانواده مي‌شود.
ادامه مطلب ...

24 مرکز شبه خانواده بهزیستی استان تهران به بخش غیر دولتی واگذار شده ‌است


داغستاني معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي استان تهران گفت: به دنبال مصوبه هيئت دولت مبني بر واگذاري خدمات مراكز تحت پوشش به بخش خصوصي، 24 مركز شبه‌خانواده بهزيستي استان تهران به بخش غير دولتي واگذار شده است. وي افزود: از اين تعداد، 3 مركز برمبناي ماده 88 و 21 مركز بر مبناي ماده 26 به بخش غيردولتي واگذار شده است و انتظار مي‌رود براساس فعاليت‌هاي دفتر امور شبه خانواده تا پايان سال جاري حداقل سه مركز ديگر نيز واگذار شود.
ادامه مطلب ...

اشتغال زایی برای فرزندان سازمان بهزیستی استان تهران در قالب گروه‌های همیار


طرح ايجاد گروههاي هميار در ميان فرزندان ترخيصي و درحال ترخيص سازمان در حال اجراست. معاون امور اجتماعي بهزيستي استان تهران ضمن بيان اين مطلب افزود: اين طرح از سال 86 به منظور حمايت از فرزندان ترخيصي سازمان در جهت كمك به خودكفايي آنان صورت مي‌گيرد. داغستاني گفت: در اين طرح حداقل 7 نفر و حداكثر 12 نفر از فرزندان ترخيصي كه در رشته‌اي معين مهارت لازم را داشته باشند از اين تسهيلات تا سقف 28 ميليون تومان بهره‌مند مي‌شوند. وي افزود: در حال حاضر 4 گروه هميار فعال در بهزيستي استان تهران در شهرستان‌هاي تهران، ري و شميرانات مشغول به فعاليت هستند و سه گروه هميار ديگر نيز در حال تأسيس است.
ادامه مطلب ...

کلاسهای آموزشی توانبخشی سازمان بهزیستی استان تهران برگزار شد


به گزارش روابط عمومي سازمان بهزيستي استان تهران، كلاسهاي آموزشي توانبخشي اين سازمان براي كاركنان واحدهايي كه بيشترين حجم مراجعات را دارند برگزار شد. اميراني معاون توانبخشي سازمان ضمن بيان اين مطلب گفت: اين دوره آموزشي در راستاي طرح تكريم ارباب رجوع به مدت 2 روز از تاريخ 30 دي ماه براي 23 نفر از پرسنل واحدهاي ارتباطات مردمي، نگهباني، تلفنخانه و روابط عمومي كه بيشترين حجم مراجعات معلولين را در حوزه توانبخشي دارند تشكيل شد.
ادامه مطلب ...

برگزاری دوره امداد و نجات برای خواهران بسیجی بهزیستی استان تهران


دوره آموزشي امداد و نجات براي خواهران بسيجي بهزيستي استان تهران با حضور 50 شركت‌كننده در بهمن‌ماه برگزار مي‌شود. مهرناز محمديان فرمانده پايگاه بسيج خواهران بهزيستي استان تهران ضمن بيان اين مطلب گفت: طي هماهنگي‌هاي انجام شده با مركز مقاومت بسيج وزارت رفاه و تأمين اجتماعي، خواهران بسيجي در 15 جلسه تئوري و 12 جلسه عملي روزانه به مدت 2 ساعت آموزش هاي امداد و نجات را فرا مي‌گيرند. محمديان افزود: در پايان اين دوره به شركت كنندگان مدرك بين المللي جمعيت هلال احمر اعطا مي‌شود.
ادامه مطلب ...

اولین دوره مقدماتی بسیج خواهران بهزیستی استان تهران برگزار شد


اولين دوره مقدماتي بسيج سازمان بهزيستي استان تهران با حضور 70 خواهر بسيجي در دي ماه برگزار شد. مهرناز محمديان فرمانده بسيج خواهران سازمان بهزيستي استان تهران ضمن بيان اين مطلب گفت: شركت كنندگان در اين دوره طي سه مرحله آموزش‌هاي نظامي و غيرنظامي همچون اخلاق، احكام و مسائل عقيدتي را فراگرفتند.
ادامه مطلب ...

برگزاری دوره های آموزش اداری تحول اداری


در راستاي اهداف و برنامه هاي تحول اداري دوره آموزشي براي مديران و معاونين و كارشناسان برگزار مي شود.
حسين خليل زاده مسئول آموزش و پژوهش بهزيستي استان تهران با اعلام اين خبر افزود: به منظور آشنایی هرچه بيشتر مديران و كارکنان سازمان با برنامه ها و طرح هاي تحول اداري و همچنين پرورش قدرت و خلاقيت و روش هاي حل مسئله، دو دوره كلاس هاي آموزشي در بهمن سال جاري برگزار مي شود.
ادامه مطلب ...

برگزاری دوره آموزشی اورژانس اجتماعی برای کارشناسان امور اجتماعی استان تهران


15 دوره آموزشي براي كارشناسان برنامه اورژانس اجتماعي برگزار می شود. اسماعيل داغستاني معاون امور اجتماعي بهزيستي استان تهران با اعلام اين خبر افزود: به منظور ارتقاء سطح علمي و دانش كارشناسان درگير با مشكلات حوزه اورژانس اجتماعي و همچنين آشنايي ایشان با روش هاي نوين كنترل كاهش آسيب هاي اجتماعي، 15 دوره آموزشي در بهمن واسفند سال جاري در ستاد بهزيستي استان تهران برگزار مي شود. گفتني است شناسايي آسيب هاي اجتماعي، روشهاي مصاحبه تخصصي كوتاه مدت، فرار از منزل، همسر آزاري، اصول حرفه اي مددكاري و . . . از عناوين دوره هاي ياد شده مي باشد.
ادامه مطلب ...

خدمات توانبخشی برا ی بیماران مبتلا به دیستروفی عضلانی


هاله ملك محمدي كارشناس توانبخشي بهزيستي استان تهران گفت: خدمات توانبخشي براي بيماران مبتلا به ديستروفي عضلاني طي 2 دوره آموزشي تبیین می شود. ملك محمدي با اعلام اين خبر افزود: با توجه به سياست هاي سال جاري حوزه معاونت توانبخشي و لزوم ارتقاء سطح آگاهي و دانش كارشناسان درگير در بخش بيماران مبتلا به ديستروفي عضلاني، 2 دوره آموزشي تخصصي در رشته هاي مختلف توانبخشي در دي ماه و بهمن ماه سال جاري در محل آمفي تئاتر بهزيستي استان تهران برگزار شد. ملك محمدي افزود: در طي اين دوره 60 نفر از كارشناسان فيزيوتراپي و كاردرماني شاغل در مراكز دولتي سازمان با مشاركت انجمن ديستروفي ايران آموزش هاي تئوري و عملي مرتبط با اين بيماران را فرا گرفتند.
ادامه مطلب ...

وام ودیعه مسکن به 3 هزار مددجوی مستمری بگیر استان تهران تعلق می‌گیرد


وام وديعه مسكن به ميزان 20 برابر مستمري مددجو و با كارمزد پايين به 3 هزار نفر از مددجويان مستمري‌بگير تحت پوشش بهزيستي استان تهران تعلق مي‌گيرد. مرتضي رحيمي معاون مشاركت‌هاي مردمي و توانبخشي سازمان بهزيستي استان تهران ضمن اعلام اين خبر گفت: با مساعدت رئيس سازمان و هماهنگي‌هاي صورت گرفته، 8 بانك عامل، تسهيلات لازم  را به مددجويان معرفي شده پرداخت مي‌كنند. رحيمي افزود: با توجه به دستورالعمل ابلاغ شده سقف وام اعطايي به مددجويان 30 ميليون ريال است كه تاكنون مبلغ 10 ميليارد ريال تسهيلات براي 750 نفر پرداخت شده است. شايان ذكر است، كل اعتبار اين طرح 60 ميليارد ريال و اجراي طرح از ابتداي دي‌ماه سال جاري آغاز شده است.
ادامه مطلب ...

پرداخت وام خود اشتغالی به مددجویان استان تهران


معاون مشاركت‌هاي مردمي و اشتغال بهزيستي استان تهران از پرداخت وام خود اشتغالي به مددجويان استان خبر داد. رحيمي گفت: با هماهنگي‌هاي انجام شده با مديريت اعتبارات صندوق مهر امام رضا(ع)، مددجويان معرفي شده از تسهيلات وام اشتغال تا مبلغ 50 ميليون ريال بهره‌مند مي‌شوند كه در برخی موارد امكان پرداخت 100 ميليون ريال نیز ميسر است. وي افزود: مددجويان واجد شرايط از طريق بهزيستي به صندوق مهر امام رضا(ع) معرفي مي‌شوند و مبلغ اعطايي نيز توسط كارشناسان صندوق تعيين مي‌شود.
ادامه مطلب ...

کارشناسان نمونه توانبخشی استان تهران معرفی می‌شوند


كارشناسان نمونه توانبخشي بهزيستي استان تهران در7 حوزه كاري معرفي مي‌شوند. حسين اميراني معاون امور توانبخشي بهزيستي استان تهران با بيان اينكه شناسايي كارشناسان نمونه از 5 بهمن ماه آغاز شده است افزود: با كمك نمايندگان شهرستان‌ها اطلاعات مربوط به كارشناسان توانبخشي، جمع‌آوري و در نيمه اسفندماه طي مراسم از كارشناسان نمونه در 7 حوزه فيزيوتراپي، كاردرماني، گفتاردرماني، شنوايي، شناسي، بينايي سنجي، روانشناسي و مددكاري تقدير به عمل خواهد آمد. شايان ذكر است كارشناسان نمونه برمبناي نظر مراجعين، رئيس مراكز، توضيحات و سوابق كارشناس انتخاب مي‌شوند.
ادامه مطلب ...

52 هزار معلول استان تهران تحت پوشش بیمه مکمل قرار گرفتند


حسين اميراني معاون توانبخشي سازمان بهزيستي استان تهران گفت: پس از انعقاد قرارداد سازمان بهزيستي كشور با بيمه‌‌گزار حافظ 52 هزار معلول در استان تهران تحت پوشش بيمه مكمل قرار گرفتند. اميراني در خصوص پشت ‌نوبتي‌هاي خدمات سازمان بهزيستي گفت: در استان تهران 32 هزار نفر پشت نوبتي وجود دارد كه تنها 5 هزار نفر از اين تعداد بيمه پايه دارند و مي‌توانند از مزاياي بيمه مكمل بهره‌مند شوند. وي افزود در سال 88 تلاش مي‌كنيم مشكل 27 هزار پشت نوبتي استان تهران را از حيث پوشش بيمه پايه و مكمل برطرف كنيم تا جامعه تحت پوشش معاونت توانبخشي از مزاياي بيمه استفاده كنند.
ادامه مطلب ...

2787 معلول استان تهران از خدمات صندوق درمان بهرمند شدند


از آغاز سال جاري تاكنون تعداد 2787 تن از توانخواهان تحت پوشش بهزيستي استان تهران از خدمات صندوق درمان بيمه آتيه‌سازان حافظ بهره‌مند شده‌اند. حسين اميراني معاون توانبخشي بهزيستي استان تهران با اعلام اين خبر افزود: براساس قرارداد سازمان با شركت بيمه‌گزار، از ابتداي سال جاري 2787 تن از توانخواهان توانستند از تسهيلات صندوق درمان جمعاً به مبلغ 350 ميليون تومان استفاده كنند. اميراني تسهيلات ارائه شده‌ از سوي صندوق يادشده را در زمينه‌ها تأمين هزينه‌هاي پزشكي از قبيل جراحي‌هاي سرپايي، پيوند كليه، قرنيه چشم، مشكلات قلبي و... برشمرد.  وي افزود:  پيش بيني مي‌شود براساس اقدامات صورت گرفته در سال آينده بتوان اعتباري معادل 2 برابر سال جاري جهت صندوق يادشده‌، دريافت كرد.
ادامه مطلب ...